HIER ZIJN WE GOED IN

Organisatie ontwikkeling

Van ad hoc recruitment naar strategische werving & selectie

Voor veel organisaties is recruitment een ad hoc activiteit. Dit betekent dat bij ieder project veel tijd, energie en geld nodig is om vacatures goed in te vullen. Vaak is het veel beter om recruitment structureel vorm en inhoud te geven aan de hand van een duidelijke doelstelling. Zo ontstaat een strategisch werving & selectieplan. Hierin worden de volgende vragen beantwoord:

  • Wie hebben we nodig om te groeien?
  • Opleiden of werven?
  • Wie zijn onze concurrenten in  de arbeidsmarkt?
  • Hoe zijn we onderscheidend en succesvol in onze werving?
  • Hoe ontwikkelen we een goed werkgeversmerk?
  • Wat kunnen onze eigen medewerkers betekenen in de werving?
  • Hoe houden we goede kandidaten aan boord?

Groeien door een optimale inzet van al aanwezige schaarse expertise

Leer aanwezige en schaarse expertise optimaal te gebruiken binnen jouw organisatie. Bij veel organisaties zijn bedrijfsprocessen leidend en moeten mensen zich hieraan aanpassen. In een krappe arbeidsmarkt kan het zinvol zijn om bedrijfsprocessen rondom schaarse competenties te vormen. Hoe je dit doet leer je in inspirerende workshops. 

De ‘productiecapaciteit’ van jouw organisatie groeit en inhoud van de functies wordt interessanter omdat medewerkers intensiever die dingen kunnen doen die ze ook leuk vinden.