Het Maggi-concept voor werving & selectie

‘Een beetje van jezelf en een beetje van Maggi’. Deze reclameslogan is lang geleden opgesteld, maar meer dan ooit van toepassing in de huidige tijd. We willen zelf de regie houden, maar gemak dient de mens want we hebben nog meer te doen. Electrische fietsen, maaltijdboxen, tal van apps, bezorgservices en vele andere producten zorgen ervoor dat je met een beetje hulp goed invulling kunt geven aan de gewenste kwaliteit en veelzijdigheid van jouw leven.

MOResult biedt een vergelijkbaar concept aan voor werving & selectie. Er is niet zoveel te koop tussen Doe-Het-Zelven en Alles Uitbesteden in recruitment. Het volledig zelf doen geniet vaak de voorkeur. Echter de expertise ontbreekt om ervoor te zorgen dat de juiste kandidaten ook gaan solliciteren, aan boord blijven in de procedure, goed geselecteerd worden, indien positief een contract tekenen en een optimale start maken in hun nieuwe baan. De complexiteit neemt alleen maar toe. De arbeidsmarkt is krap en het aantal mogelijke wegen om kandidaten te bereiken neemt toe. Maar is het ook de juiste weg voor jullie vraagstuk? Denk bijvoorbeeld aan gerichte social media campagne om toch in beeld te komen bij latente banenzoekers.

Volledig uitbesteden van werving & selectie is vaak peperduur. Tarieven van 20-25% van het bruto jaarinkomen van de nieuwe medewerker zijn gangbaar. Ook bestaat de nodig argwaan Ten opzichte van werving & selectie bureaus. Om risico’s te beperken lijkt een no-cure-no-pay ‘samenwerking’ een voor de hand liggende keuze. Echter voor niets gaat alleen de zon op! De NCNP-tarieven bevatten een forse opslag om de uren die elders niet gefactureerd konden worden alsnog in rekening te brengen. Dus wordt er gewoon veel te veel betaald of er wordt nauwelijks een inspanning geleverd. 

MOResult biedt je de volgende aanpak:

  • We gaan samen met jullie aan de slag en maken een plan;
  • We kijken wat nodig is om jullie werving & selectie vraagstuk goed op te lossen;
  • Wat jullie zelf kunnen en willen doen, ondersteunen we volop;
  • We vullen de delen in waar jullie minder vertrouwd mee zijn;
  • We zetten alle benodigde middelen in om succesvol te werven en stellen aantrekkelijke campagnes op met behulp van onze partners;
  • We werken volledig transparant zodat jullie leren van onze samenwerking;
  • Onze klant heeft altijd de regie, we voegen alleen expertise toe;
  • Kandidaten solliciteren rechtstreeks bij jullie;
  • Ook helpen we onze klanten regelmatig met een structurele verbetering van recruitment, het opstellen en implementeren van een strategisch recruitment plan. 

Het Maggi-concept van MOResult resulteert in het volgende:

  • Meer succes in werving & selectie door een gezamenlijke aanpak;
  • Tot wel 60% voordeel ten opzichte van gangbare tarieven in de markt;
  • Onze klanten worden zelf beter in recruitment;
  • Een recruitmentproces dat door kandidaten hoog wordt gewaardeerd.
Dit bericht delen