Wel of niet kiezen No Cure No Pay?

Om, maar gelijk met de deur in huis te vallen: MOResult gelooft niet in volledige No Cure No Pay! NCNP is een aanpak waarbij de klant pas betaalt als de dienst geleverd is. Dit betekent in de wereld van recruitment dat er een (zeer forse!) factuur volgt wanneer er een kandidaat een contract heeft getekend. Dit lijkt een zeer aantrekkelijk model, zeker in een krappe arbeidsmarkt. Zo loop je tenminste niet het risico dat je niet hoeft te betalen wanneer er niet geleverd wordt? Een nadere analyse leert dat de nadelen echter veel zwaarder wegen dan de voordelen. Ik zet ze graag even voor je op een rijtje:

  1. Niemand werkt vele uren voor niets. In een krappe arbeidsmarkt is werving & selectie arbeidsintensief. De kans dat met een NCNP-aanpak de juiste kandidaat wordt gevonden is zeer klein.
  2. Er is geen bureau dat in de huidige markt grote bestanden heeft met kandidaten die zitten te wachten tot ze ergens aan het werk kunnen. Laat je hierdoor niet imponeren en bedenk dat je via Socials als LinkedIn en Facebook, met de juiste expertise, de grootst mogelijk databases al tot je beschikking hebt. Hoe je de juiste kandidaten bereikt en hen motiveert om kennis te nemen van jullie vacature en vervolgens hierop solliciteert, vormt de echte uitdaging. 
  3. Partijen die op basis van NCNP werken schuiven met CV’s zonder een goede analyse van banen en kandidaten. Het vraagt kostbare tijd van organisaties in de selectie en de kans op een juiste en blijvende match is zeer gering.
  4. Wanneer het toch lukt om een kandidaat een contract te laten tekenen, betaal je de hoofdprijs. Tenslotte moet je ook ingezette maar niet gefactureerde uren bij andere organisaties betalen. NCNP is dus ook enorm duur. En dan nog maar hopen dat je nieuwe medewerker voldoet en blijft.
  5. Bij NCNP wordt er nooit een goede investering gedaan in media waarmee latente bezoekers kunnen worden bereikt. Er is geen laaghangend fruit meer in de huidige arbeidsmarkt en mijn advies is om je hier dan ook niet op te richten. 

Maar bij een andere aanpak loop ik het risico om geld uit te geven zonder de garantie op goede kandidaten? Dit is helemaal waar en dit de je overigens ook wanneer je in andere vormen van marketing investeert. De kans op een goede uitkomst is echter groot met de juiste aanpak. In de afgelopen jaren is MOResult in ruim 98% van de werving&selectie projecten succesvol geweest. De basis hiervoor ligt in een goede samenwerking en maatwerk. MOResult heeft nog een veel beter aanbod: We vragen een faire vergoeding om een goede werving & selectieprocedure voor je uit te kunnen voeren waarin aandacht met bijbehorende expertise voor jouw vraagstuk centraal staan. Vervolgens ga je de samenwerking aan met jouw nieuwe medewerker, meestal voor een periode van 7 of 12 maanden. Wanneer je deze samenwerking verlengt (en dat gebeurt alleen wanneer zowel de nieuwe medewerker als de organisatie erg tevreden zijn over de samenwerking), betaal je alsnog een resultaatfee aan MOResult.

Dit bericht delen