Zwolseweg 147
7412 AD Deventer
Nederland
Mobiel: 06 11 536 546
Email: info@moresult.nl
In de wereld van werving en selectie zijn teleurstellingen aan de orde van de dag. Bedrijven betalen vaak hoge vergoedingen aan werving- en selectiebureaus zonder de gewenste resultaten te behalen. Ze staan voor een cruciale keuze: zelf rekruteren of een bureau inschakelen. Wil jij weten waarom beide opties vaak niet aan de verwachtingen voldoen en hoe MOResult wél jullie partner voor groei is? Lees dan snel verder.
Teleurstelling op teleurstelling
Regelmatig spreek ik directies van bedrijven die teleurgesteld raakten in de samenwerking met werving- & selectiebureaus. Ze betaalde een torenhoge fee voor een nieuwe medewerker die uiteindelijk niet voldeed aan de functie. Of een bedrijf investeerde in een nieuwe medewerker die binnen een jaar elders werk vond.
Recruiters: de ongewenste gesprekspartner
Het is begrijpelijk dat je je vervolgens wel twee keer bedenkt, bij het overwegen van een samenwerking met een werving- en selectiebureau. Om de hoge kosten en teleurstelling te voorkomen, besluit je dan maar zelf een recruitmentafdeling op te zetten. Wanneer er jaarlijks 15 of meer vacatures zijn, kan dit al snel een besparing van € 100.000 opleveren.
Op eigen kracht lukt het veelal goed om nieuwe junior medewerkers te werven via bijvoorbeeld campusrecruitment, banenbeurzen en andere events. Veel lastiger is het om ervaren professionals te interesseren en te overtuigen voor een overstap. Investeringen in Employer Branding en een verbeterde Candidate Journey worden voorgesteld om wel tot het gewenste resultaat te komen. Het echte probleem is echter dat ervaren professionals de veelal junior medewerkers van de recruitmentafdeling niet ervaren als een waardevolle gesprekspartner voor het vervolg van hun loopbaan. Hierdoor is er weinig animo om te solliciteren.
Fair pricing op basis van de resultaatfee
En dan kom je toch weer bij een werving- en selectiebureau uit. Maar ja, dan wil je wél waar voor jouw geld krijgen. Bij MOResult gaat het niet om het werven van een nieuwe medewerker, maar om het faciliteren van groei door middel van het werven en selecteren van de juiste nieuwe medewerker. Hier zijn een goede analyse van de functie en organisatie, werving op maat en nauwkeurige selectie voor nodig.
Ik vraag daarvoor uiteraard een kostendekkende vergoeding. Maar het echte feest vieren we (en dan volgt ook een bijbehorende resultaatfactuur) wanneer de samenwerking een succes is. Concreet ziet dit er als volgt uit:
Afsluiting
Een duurzame samenwerking staat dus centraal in de aanpak van MOResult. En daarmee lopen de belangen van opdrachtgever, sollicitant en MOResult parallel en zijn we gelijkgestemde partners voor elkaar. Meer weten of direct samen met MOResult aan de slag?